Footer Left Content

2009-07-05

عکس؛ باجناق تیرخلاص زن: صندوق های انتخابات دست ما بود


ایرنا: سرتيپ پاسدار "اسماعيل احمدي مقدم" فرمانده نيروي انتظامي ‌در صبحگاه مشترک فرماندهي تهران بزرگ تاکيد کرد : ناجا گواهي مي دهد که هيچ تقلبي در انتخابات نشده و همه اظهارات در اين زمينه داستان سرايي بوده و مدعيان اساسا هيچ مستندي نيز براي اثبات ادعاي خود ارايه نکرده‌اند.

احمدي مقدم ادامه داد: از زماني که صندوق حمل مي شود و تا زمان راي گيري ،شمارش و انتقال به فرمانداري ها ماموران ناجا حضور مستمر داشته و اجازه نزديک شدن به مخازن ‌را به هيچ فردي نداده و درتمام مراحل امنيت انتخابات را برقرار کردند .

فرمانده ناجا خطاب به پرسنل ناجا دراين مراسم صبحگاه گفت: آنروزي که شما اغتشاشگران را به عقب رانديد و اجازه ادامه حرکت غيرقانوني را نداديد طي تماسهايي که از طريق 197 گرفته شد 58 درصد از اين اقدام ناجاتقدير کردندو بسياري از منتقدان نيز خواستار برخورد جدي و قاطع بودند.

وي افزود:تعداد بسيار اندکي نسبت به برخورد تند ناجا اعتراض داشتند.

احمدي مقدم يکي از نکاتي را که تلاش مي شودبه واسطه آن فضا را آلوده کنند بحث لباس شخصي ها دانست و گفت :‌مگر راهپيمايان غير قانوني و اغتشاشگران لباس يونيفرم داشتند،آنها نيزلباس شخصي بودند.

وي با طرح اين سوال که " چطور يک جرياني به خود اجازه مي دهد که هوادارانش را درغالب اعتراض واغتشاش به خيابانها بريزند اما افراد ديگري از جامعه که مخالف آنها هستند حق ندارند با اغتشاشگران برخورد کنند؟" تاکيد کرد: ناجا رفتار هيچ کدام را تاييد نمي کندو هدف از مطرح کردن بحث لباس شخصي ها اين است که بگويند در درون نظام و حکومت اين افراد سازماندهي شده و با ماموريت خاص به ميدان ارسال شده اند .

احمدي مقدم افزود : ‌عناصر خودسر از هر دوطرف که قانون را زير پا مي گذارندمورد تاييد ناجا نبوده و ماموران با هر دوگروه برخورد مي کردند.

وي پرسنل بسيج را که نقش کليدي در برقراري نظم داشتند رالايق تشکر و دست بوسي اعلام کرد و گفت: لازم است مردم قدر اين افراد را بدانند چرا که بدون چشمداشت و توقع به ميدان آمده و با توجه به مجروحيت هاي ناشي از اين درگيريها به ايجاد نظم پرداختند.

احمدي مقدم با اشاره به حضور ناجا از قبل از انتخابات،زمان تبليغات و هنگام برگزاري انتخابات کفت :ناجا با عقلانيت از اين مراحل عبور کرد و عدالت سياسي را تضمين و اجازه برچسب زدن از سوي گروههايي که با طرح نقشه به ميدان آمده بودند را نداد.

وي با بيان اينکه ‌ناجا نيرويي سياسي نبوده و دخالت در هيچکدام از جناح بندي ها ندارد و يک نيروي حرفه اي براي ايجاد حفظ نظم آرامش به شمار مي رود تصريح کرد:‌ماموران ناجا با حداقل خشونت سعي کردند تاآنجايي که ضرورت دارد اقدام به اعمال زور نکنند.

احمدي مقدم درجمع پرسنل ناجا گفت: شما در مورد قانونگرايي وحقوق شهروندي ‌شنيديد اما در حوادث اخير متوجه شديد که فاصله شعار تاعمل چقدر است. اين افراد نه تنها قانون بلکه قانون اساسي را نيز زير پا گذاشتند و هيچ مرجعي را در نظام به رسميت نشناختند .

وي با طرح اين سووال که اگر شما اين افراد را قبول نداشتنيد چرا در انتخابات شرکت کرديد ،گفت :‌در حوادث بعد از آن نيز که از سوي ما پيش بيني شده بود از فرماندهان يگان هاي مختلف خواستيم تا نسبت به حفظ آمادگي کامل اقدام کنند.

وي با بيان اينکه اصراري ندارم که تک تک اين آقايان را با دشمن در ارتباط بدانم ،گفت:شايد اغماض با اين آقايان موجب شد که اکنون دست به چنين کاري بزنند.

0 kommentarer:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More