Footer Left Content

2009-12-31

چو از بزغاله کردی یاد ای کاش، سلامـی هم به میــمون میرساندی

برغاله و میمون (شعری از سیمین بهبهانی)

شنیــدم باز هم گوهر فشــاندی
که روشنـــفکر را بزغاله خواندی
ولی ایشــان ز خویشـانت نبـودند
در این خط جمله را بیــجا نشـاندی
سخـن گفـتــی ز عدل و داد و آنرا
به نان و آب مجــانی کشــاندی
از این نَقلت که همچون نٌقل تر بود
هیاهــو شد عجب توتــــی تکانــدی
سخن هایت ز حکمت دفــتری بود
چه کفتر ها از این دفتر پراندی
ولیــکن پول نفـت و سفره خلــــق
ز یادت رفت و زان پس لال ماندی
سخن از آسمان و ریسمان بود
دریـــغا حرفـی از جنـــگل نراندی
چو از بزغاله کردی یاد ای کاش
سلامـی هم به میــمون میرساندی


2009-12-29

اسامی 8 نفر از جان باختگان تظاهرات روز یکشنبه

سایت پارلمان نیوز: اسامی 8 نفر از جان باختگان حوادث روز گذشته تهران اعلام شد.

به گزارش آینده نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام كرد: با بررسی جامع صورت گرفته، مشخص شد تعداد 8 نفر از هموطنان به طرز مشكوكی جان باختند.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ادامه اطلاعیه خود اسامی جان باختگان را به شرح زیر اعلام كرده است:

1 - مهدی فرهادی راد ،34 ساله
2 - محمد علی راسخی‌نیا ، 40 ساله
3 - امیر ارشدی ، 30 ساله
4- شهرام فرجی، 30 ساله
5 -سید علی موسوی حبیبی ، 42 ساله
6 -جهانبخت پازوكی ، 50 ساله
7 - مرد ناشناس ، 31ساله (این هموطن که هنوز هویت وی مشخص نشده با ضربات چاقو توسط مزدوران لباس شخصی به قتل رسیده است)
8 - زن ناشناس 43 ساله (این زن هموطن نیز توسط مزدوران وحشی رژیم از روی پل به پائین پرت شده است)

اطلاعیه نیروی انتظامی: خواهرزاده موسوی ترور شد


فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ با صدور اطلاعیه ای توضیحاتی درباره وقایع روز عاشورا در تهران ارائه كرد.

به گزارش واحد مركزی خبر ، متن این اطلاعیه به این شرح است:

باسمه تعالی

در خصوص وقایع و آشوب های ششم دی ماه مقارن با عاشورای حسینی و فتنه های فتنه گران و تحركات عوامل سرسپرده و ضد انقلاب، نیروی انتظامی تهران بزرگ ضمن محكوم كردن این حوادث تلخ و ناگوار به استحضار مردم شریف و مومن می رساند نیروهای غیور و جان بر كف انتظامی با استعانت از خداوند متعال و حمایت امت بصیر و شهید پرور، براساس وظیفه ذاتی خود برای شناسایی و دستگیری عوامل و محركان اصلی تحركات ضد انقلابی عاشورای حسینی از هیچ كوششی فروگذار نخواهند كرد و با هرگونه هتك حرمت به مقدسات دینی و اصول و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و باورهای عمیق مردم مسلمان ایران به شدت برخورد می كنند.

در روز عاشورای حسینی فتنه گران با سوءاستفاده از خویشتن داری مأموران خدوم نیروی انتظامی و با برنامه ریزی قبلی و هدایت و فراخوان بیگانگان، اقدام به تحركات ضد انقلابی، تخریب اموال دولتی، عمومی و شخصی، ضرب و شتم عزاداران حسینی و حمله به مأموران انتظامی نمودند كه با بررسی های صورت گرفته وضعیت جان باختگان این حوادث جهت آگاهی افكار عمومی به شرح زیر اعلام می گردد:

1ـ آقای سید علی موسوی حبیبی بدون اینكه در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در یكی از خیابانهای فرعی تهران (خیابان شادمان)، در حدود ساعت 12 الی 13 روز ششم دی در حین حركت، به دست سرنشینان یك دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته كه به علت تأخیر در انتقال به بیمارستان دچار خونریزی شدید شد و فوت كرد. تحقیقات گسترده برای شناسایی عنصر یا عناصر تروریست ادامه دارد.

2ـ دو نفر با هویت معلوم در روز یادشده در تقاطع خیابان های انقلاب و حافظ در جریان حمله و تهاجم با اشیاء سخت به مأموران نیروی انتظامی زخمی شدند و پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.

3ـ یك نفر با هویت معلوم به علت سقوط از پل و دو نفر یكی با هویت معلوم و دیگری با هویت نامعلوم بر اثر برخورد خودرویی با آنان در تجمع اغتشاشگران جان باختند. تحقیقات درباره این موارد ادامه دارد.

4ـ یك نفر با هویت نامعلوم در جریان اغتشاشات با ضربات كارد كشته شده است.

توضیح این كه جسد فردی با هویت معلوم و دارای سوابق كیفری در دادسرای مبارزه با مواد مخدر نیز در نزدیكی محل حوادث روز یادشده توسط مأموران كلانتری كشف شده كه بر اثر مرگ طبیعی فوت كرده و ارتباطی با اغتشاشگران و درگیری‌ها نداشته است. تحقیقات برای شناسایی هویت جان‌باختگان ناشناس نیز توسط پلیس آگاهی نیروی انتظامی ادامه دارد.

مركز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ

2009-12-28

عکس؛ پیوستن یکی از افراد پلیس ضد شورش به مردم



عکس امروز خبرگزاری فرانسه در گزارش اوضاع ایران


Un oppposant iranien le 27 décembre 2009 devant des motos de la police en train de brûler à Téhéran
© AFP

پلیس ایران کشته شدن ۸ نفر را در روز عاشورا تأیید کرد


نیروی انتظامی ایران با انتشار اطلاعیه ای اسامی ۸ نفر از کشته شدگان حوادث روز عاشورا در ایران را اعلام کرد.

در این اطلاعیه که روز دوشنبه ۷ دی (۲۸ دسامبر) در وب سایت رسمی نیروی انتظامی ایران منتشر شده است، اسامی ۷ مرد و یک زن به چشم می‌خورد که به گفته پلیس در جریان درگیری های روز یکشنبه کشته شده اند.

اسامی کشته شدگانی که علت مرگ آنها در گزارش پلیس آمده عبارت است از: مهدی فرهادی راد، ۳۴ ساله (علت مرگ: اصابت گلوله ساچمه ای به صورت)، محمد علی راسخی نیا، ۴۰ ساله (علت مرگ: اصابت گلوله ساچمه ای شکاری) و علی موسوی حبیبی، ۴۲ ساله (علت مرگ: اصابت گلوله).

در این فهرست همچنین نام شهرام فرجی، ۳۰ ساله، جهانبخت پازوکی، ۵۰ ساله و امیر ارشدی،۳۰ ساله نیز وجود دارد که علت مرگ آنها نامشخص عنوان شده است.

در این اطلاعیه به وجود اجساد یک مرد ۳۱ ساله ناشناس که بر اثر ضربات چاقو کشته شده و یک زن ناشناس ۴۳ ساله ای که علت مرگ او "احتمالا سقوط یا تصادف" عنوان شده نیز اشاره شده است.

روز یکشنبه ( ۶ دی ۱۳۸۸) همزمان با مراسم مذهبی روز عاشورا که با هفتمین روز درگذشت آیت الله حسینعلی منتظری از مراجع تقلید شیعیان نیز مقارن شده بود، معترضان به حکومت ایران در شهرهای مختلف این کشور، از جمله تهران، اصفهان، نجف آباد، مشهد، شیراز، تبریز و قم به تظاهرات پرداختند.

2009-12-27

اعتراضات روز عاشورا در تهران 2









27 دسامبر 2009 - 06 دی 1388

اعتراضات روز عاشورا در تهران 1








27 دسامبر 2009 - 06 دی 1388

عکس؛ فرار مزدوران پلیس ضد شورش



2009-12-20

آيت الله حسينعلی منتظری درگذشت


خبرگزارى فرانسه در گزارشی از تهران نوشت، چندین خبرگزاری در ایران روز يكشنبه گزارش كردند كه مخالف ايرانى آیت الله ارشد حسينعلى منتظرى شب گذشته فوت كرده است. منتظری مدتى جانشين خمينى و يک منتقد جدى رژيم تهران بود.

تلویزیون دولتی در خبری اعلام کرد، آيت الله حسينعلي منتظري به علت بيماري و کهولت سن در87 سالگي در قم دارفاني را وداع گفت. وي در سال 1301 هجري شمسي در نجف آباد چشم به جهان گشود و ديشب درگذشت. دکتر باهر از پزشکان معالج وي در تشريح علت فوت آيت الله منتظري اعلام کرد، وي به علت کهولت سن مدت ها با بيماري هاي مختلف از جمله تنگي عروق، آسم و مشکلات تشنجي روبرو بود

خبرگزارى سپاه پاسداران (فارس) نیز با اعلام خبر فوت آیت الله منتظرى، او را به خاطر مخالفتش با خمينى مورد حمله قرار داد و نوشت، حسينعلى منتظرى پس از انقلاب به توصيه هاى حضرت امام كه خواستار پاک كردن دفتر نامبرده از عناصر ناسالم بود، گوش نكرد و در نهايت بعد از ارتحال امام اجازه داد نيروهاى مخالف امام راحل خاطراتى را براى او تنظيم كنند. در اين خاطرات نسبتهاى ناروايى به امام وارد شد.

شبكه جهانی تلوزیون بی بی سی نیز در گزارشی گفت، منتظرى در سال 1988 میلادی به خاطر انتقاد از سیاست رسمی دولت در مورد حقوق بشر و ديگر مسائل از رهبرى فاصله گرفت. وى اين موضع مخالف را تا لحظه فوت خود حفظ كرد.


2009-12-11

شعری پرشور تقدیم به دانشجویان جان باخته راه آزادی


هویت زندانی سیاسی جان باخته در سلول انفرادی اوین

هویت زندانی سیاسی جان باخته در سلول انفرادی اوین

یک زندانی سیاسی محبوس در بند 240 زندان اوین صبح امروز به طرز مشکوکی جانباخته است.

خبرگزاری هرانا - به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران صبح امروز یک زندانی سیاسی در بند 240 زندان اوین به طرز مشکوکی جانباخته است، پیکر بی جان این زندانی پس از مرگ به بهداری بند 7 زندان اوین منتقل شده است، پزشکان مستقر در زندان اوین مرگ وی بر اثر قطع نخاع را تائید کردند.

هویت این زندانی تا کنون برای مجموعه مشخص نشده است در گزارشات تکمیلی مشخصات این زندانی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام خواهیم نمود.

بند 240 زندان اوین پیشتر از سوی حفاظت قوه قضائیه و سازمان زندانها اداره می شد و از سلولهای انفرادی آن جهت تنبیه زندانیان استفاده میشده است ، از سال گذشته و بخصوص پس از وقایع اخیر اداره کامل آن در دست وزارت اطلاعات می باشد ، این بند که خیل عظیمی از زندانیان وقایع اخیر را در خود جا داده است کاربرد مشابهی با بند 209 زندان اوین دارد.
لازم به ذکر است اکثر بازداشتی های روز های 13 آبان و 16 آذر ماه در سلولهای انفرادی این بند نگهداری می شود.

----- تکمیلی---

نام زندانی جانباخته مهدی کریم پور می باشد.
تکمیل شده در ساعت 7:35 روز جمعه 20 آذر ماه

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More